دانشگاه آزاد اسلامی اراک

مهر ماه سال ۱۳۶۴ این دانشگاه با پذیرش ۶۰۰ دانشجو در ۱۰ رشته تحصیلی مهندسی عمران ، مهندسی برق ، مهندسی نساجی ، مهندسی مکانیک، مهندسی کشاورزی ، کارشناسی زبان و ادبیات فارسی ، معارف اسلامی ، مدیریت صنعتی ، حسابداری و زبان و ادبیات انگلیسی فعالیت خود را در مجتمع آموزشی امام حسین واقع در کوی شهرصنعتی اراک آغاز کرد.

دانشگاه آزاد اسلامی اراک به سرعت روند توسعه را در برنامه خود قرار داد و از فروردین ماه سال ۱۳۶۵ احداث ساختمان مرکزی دانشگاه را در شمال شرقی شهر اراک در زمینی به مساحت ۳۴ هزار و ۳۵۰ متر مربع آغاز کرد که در حال حاضر از آن به مجتمع آموزشی فنی و علوم پایه نام برده می‌شود.

هم اکنون که ۲۵ سال از تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی اراک می گذرد این دانشگاه بخش گسترده‌ای از برنامه توسعه‌ای خود را پیش برده است و در ۷ سایت آموزشی – تحقیقاتی فعالیت می‌کند.

شهرک دانشگاهی – تحقیقاتی امیرکبیر، مجتمع آموزشی قائم مقام (فنی و علوم پایه)، مجتمع آموزشی امام حسین، مجتمع آموزشی امیر المومنین (آموزشکده عالی سما)، مجتمع آموزشی کارگاه‌ها و آزمایشگاههای رشته‌های کاردانی ، مزرعه تحقیقاتی راهزان و مرکز تابعه کمیجان، مراکزی هستند که فعالیتهای علمی، آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی اراک در آنها انجام می‌شود.

دانشگاه آزاد اسلامی اراک به عنوان دانشگاه جامع دارای ۱۴۸ رشته تحصیلی و ۲۲ هزار دانشجو در ۶ دانشکده شامل دانشکده‌های فنی و مهندسی (با سه شاخه الکترونیک و کامپیوتر، نساجی و شیمی و شاخه مکانیک ، عمران و صنایع )، علوم، علوم پزشکی،مدیریت ، علوم انسانی و دانشکده کشاورزی می‌باشد.

شهرک دانشگاهی تحقیق امیرکبیر ایجاد سایت شهرک دانشگاهی –تحقیقاتی از برنامه‌های کلان دانشگاه آزاد اسلامی اراک در راستای توسعه خود بود. سال ۱۳۷۹ که این واحد دانشگاهی شانزدهمین سال تاسیس خود ار پشت سر نهاده بود و تجربه‌های بسیار ارزشمندی را در کارنامه کاری خود داشت ورود به هفدهین سال حیات خود را با احداث فاز اول شهرک دانشگاهی – تحقیقاتی آغاز کرد.

این شهرک دانشگاهی با هدف گسترش زمینه‌های انجام فعالیتهای تحقیقاتی در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار و در پنج فاز طراحی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.